Niewielkie samochody dostawcze popularnie wykorzystywane są przez przedsiębiorców do wożenia zaopatrzenia, przesyłek kurierskich czy materiałów wykończeniowych. Ich popularność wiąże się z dynamicznym rozwojem rynku usług, a także z wygodą. Stosunkowo nieduże vany nie przekraczają swoimi gabarytami wielkości przeciętnego samochodu osobowego, a jednocześnie są o wiele bardziej pakowne.
Na pokład popularnie wykorzystywanego Citroena Berlingo możemy zabrać ładunek o ciężarze przekraczającym pół tony. Jeśli weźmiemy pod uwagę gabaryty ładunku, możliwości samochodu prezentują się wręcz imponująco. Dostawczy Citroen pomieści towary zajmujące ponad trzy metry sześcienne przestrzeni ładunkowej. Takie osiągnięcia powodują, że samochód często widujemy na ulicach miast oraz drogach wojewódzkich. Duża przestrzeń ładunkowa przy stosunkowo niewielkich gabarytach całego auta to wymarzone rozwiązanie dla dostawców poruszających się po zatłoczonych uliczkach miejskich.
Zaletą jazdy vanem w typie Citroena Berlingo czy Peugeot Partner są także niezłe własności jezdne i niewielkie spalanie. Samochody wyposażone są w silniki o pojemności takiej, jak w przeciętnym kompakcie, a przedni napęd znacznie upraszcza całą konstrukcję samochodu. Umiejscowienie silnika i układu przeniesienia napędu z przodu auta pozwala zaoszczędzić bardzo dużo miejsca z tyłu. Pracując nad koncepcją miejskiego auta dostawczego, konstruktorzy francuscy wymyślili nowy typ zawieszenia. Za osadzenie kół i amortyzowanie pojazdu odpowiedzialna jest tylna belka Citroen Berlingo, która doskonale sprawdza się w tego typu pojazdach.
Zastosowanie zespolonej belki skrętnej pozwala ograniczyć miejsce potrzebne na osadzenie podwozia w podłodze pojazdu. Dzięki temu, że tylna belka Citroen umieszczona jest pod podłogą, uzyskujemy całkowicie płaską powierzchnię ładunkową. Identyczne rozwiązanie stosowane jest w modelach Peugeot 206 czy Peugeot Partner. Podwozie jest o wiele prostsze w konstrukcji niż popularnie stosowane w osobówkach kolumny MacPhersona, ale posiada zadowalające cechy tłumienia drgań i amortyzowania pojazdu. Podzespół składa się z kilku części, a jego wyróżnikiem jest zespolenie piast obu kół jednym elementem. Tylna belka Peugeot i Citroen Berlingo ma przekrój prostokątny i dlatego idealni mieści się pod przestrzenią ładunkową. Element odizolowany jest od podłogi specjalnymi poduszkami amortyzującymi, których zadaniem jest tłumienie drgań i hałasów pochodzących z podwozia. W zależności od sposobu eksploatacji samochodu i liczby przejechanych kilometrów konieczna jest regeneracja tylnej belki Citroen. Elementy amortyzujące po jakimś czasie zużywają się i przestają tłumić drgania, przenosząc hałas podwozia do kabiny. Regeneracja tylnej belki Peugeot 206, Partner czy Citroen Berlingo może także wynikać ze zużycia spowodowanego pokonywaniem nierówności, czy złą jakością dróg, po których porusza się dane auto.